Si vous souhaitez signaler des coquilles dans ce passage, vous pouvez écrire à Morgane Pica (ingénieure d'étude du projet), en précisant l'URL et le titre du passage.
Ladite Coustume au chapitre De plaintif.
L E plaintif est tenu à poursuyr la plainte qu’il a faite sans nulle defaute Et si doit-l’en sçauoir que s’il defaut en Cour de suyr sa plainte au iour qui luy est mis, son aduersaire qui en Cour vient, doit auoir congé de s’en aller sans iour1. Car se cil qui demande droict du tort qui luy a esté fait, ne vient à Cour poursuyr son droict, il semble qu’il se soit follement plaint.
Sans iour.
Cecy sentend quand le demandeur se laisse defaillir au premier iour. Par lequel defaut le defendeur obtient congé de Cour, et attaint à sien eller dessié dela clameur ou action du demandeur, auee ses despens. Mais il ne s’en ira pas defenduicar ce terme, defendu, emporteroit gain et effect de toute la cause. Mais par ce termei dessié, n’est entendu autre chose, sinon absolution de l’instance, et que le demandeur sera encheu de sa clameur, et en pourra prendre vne autre, s’il vient en temps de ce faire, comme il a esté dit au titre, De bref de nouuelle dessaisine. S. 7. Autant en faut dire si apres que les parties ont errementé le demandeur est attrait en contumaces car par icelle le defendeur fen ira dessié de l’instance, auec ses despens : sans qu’il soit suiet prouuer ses defenses. Mais s’il vouloit estre defendu, il seroit suiet les prouuer.