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Aux chapitres de simple querelle personnel et de bref de mariage encombre.
A Vcun n’est tenu à faire loy pour simple bature qu’il ait faite à sa fememme. Car l’en doit entendre qu’il le fait pour la chastier1. Mais elle doit estre ouye en derrière de son mari, s’il la mehaine ou luy creue les yeux, ou luy brise les bras, ou il a accoustumé à la traiter vilainement. Car ainsi ne doit l’en pas chastier femme.
Pour la chastier.
Il sera parlé de ceci et de ce qui est contenu au paragraphe. prochain, ensuyuant en la partie qui traitera des crimes.1
ADDITIO.
viri quidem viros hoc est dominos sese prastare debent et mature frenos impotentiae muliebri dare, sed vxorima nus inferre non solum dedecorum, sed et turpisoimum, et indignum homine libero-testem adduco M. Catonem ce. sorium qui licer uxorem fuerit expertus molestam, morosam, et superbam, quisquis tamen vxorem verberasset, cum non aliter, quam qui diuorum simulachra temerasset, insectandum et deiestandum esse passim affirmabat. Vi ridiculi prorsus videantur Guill, a mont. laud et Cardi. qui mulieribus comam amputari, ea demum ratione vetitum au tumant, vt mariti aliquid in eis inueniret, unde possent vxores trahere, et ligare, mulieri enim coma data est ad velamè cius, et ad mémorian subiectionis, no, ut hinc leui aut grauiore de causa, maritus ansan arripiat extrahedi, detorquedi, vellitadiq, vxoré. Hec barbaros non Christianos decet-hi siquidè ab Apostolo monétur ve vxores suas diligant, prohibens ne erga illassint amari, neque id incosulto, nepe qui suan vxoiè diligit, seiysumsait Apostolus ) diligit : nemo enim vnquà carne suan odio haluit, led nutrit et fouet ean sieut et Christus ecclesia. Si subiectionis insignia aut poiius signa, inuestigari quis diligentius volucrit, nueniet seruis detosos semper fuisse capillos. Vt Galli ipsi comati, e7 capillati nulla aia de re, melius, quà barba et tapillis prolixioribus libertatem ingenuitaiemque suam testati fucrint.