Si vous souhaitez signaler des coquilles dans ce passage, vous pouvez écrire à Morgane Pica (ingénieure d'étude du projet), en précisant l'URL et le titre du passage.


Charles ix-tenant les Estats à Orleans 1560.

D Efendons à tous manans et habitans de nos villes, l’vsage d’esmail en orfeurerie, à peine de confiscation de leur piece esmaillee : et toutes sortes de dorures sur plomb, fer, ou bois, à peine d’amende arbitraire et de confiscation de la marchandise.

1 Par ladite ordonnance de l’an 1543. il estoit permis ausdits orfeures user de tous esmaux, pourueu qu’ils fussent bien et loyaument mis en besogne, et sans aucun exces superflu. Et par l’ordonnance de l’an 1540. il ne leur estoit permis user esdits ouurages que d’esmail cler, qui est le rouge, verd, et violet : et l’esmail obscur est le blanc, noir, et pers. Mais ceste defense d’user d’esmail est tres-vtile : pource que l’esmail se faict de tres-uile matière, sçauoir est de verres cassez. Et toutesfois les orfeures le vendent aussi cher que l’or, et quand on leur vend ouurages d’or, ils ne l’estiment à rien.