Si vous souhaitez signaler des coquilles dans ce passage, vous pouvez écrire à Morgane Pica (ingénieure d'étude du projet), en précisant l'URL et le titre du passage.
Declaration dudit Charles audit an.
D Efendons en outre à nosdits suiets, soyent hommes, femmes ou leurs enfans, d’user és habillemens qu’ils porteront, soit qu’ils soyent de soye ou non, d’aucunes bendes de broderie, piqueures ou emboutissemens de soye, passemens, franges, tortils, ou canetilles, bords ou bendes de quelque sorte que ce soit, dont leurs habillemens ou partie d’iceux puissent estre couuers ou enrichis, si ce n’est seulement vn bord de veloux ou de soye de la largeur d’un doigt, ou pour les plus deux bords ou arrierepoincts au bord de deux habillemens : de sorte que la façon tant pour lesdits hommes que femmes, ne reuienne à plus de soixante sols pour chacune paire d’habillemens. Et ce pour obuier à la despense qui se fait és façons desdits habillemens, qui excede tellement la matière et l’estoffe, qu’au lieu d’y faire quelque espargne suyuant nostre intention, il s’en fait plus grande superfluité qu’auparauant. Et ce sur peine de deux cents liures Parisis d’amende pour chacune fois, moitié applicable aux pauures, et l’autre au denonciateur, sans aucune remission.
Ne sera permis, ains inhibons et defendons tresexpressement à tous nos. suiets soyent hommes, femmes ou leurs enfans, ausquels l’vsage desdits draps, toiles, passemens, et broderies d’or, d’argent et soye est defendu, de porter, vser, couurir et enrichir leurs habillemens, d’aucuns boutons, plaques, grains, fers, esguillettes, petites chaines d’or, ni autre espèce d’orfeurerie, auec ou sans esmail de quelque sorte que ce soit, sino pour les hommes en boutons pour fermer les sayes, et les fentes des capes, et aussi en garniture de bonnets, et quant aux damoiselles chaines, carcans, et brasselets : et les autres femmes des villes, patenostres et brasselets, comme il est porté par nostre ordonnance, scy apres article 13. ) sur les mesmes peines d’amende applicable ainsi qu’il est contenu par nostredite ordonnance.