Si vous souhaitez signaler des coquilles dans ce passage, vous pouvez écrire à Morgane Pica (ingénieure d'étude du projet), en précisant l'URL et le titre du passage.


La Coustume audit chapitre.

E xoine de mal resseant1 est faite en ceste forme. Richard auoit iour à huy ren ceste Cour contre Guillaume. Il est malade de mal resseant, si qu’il ne peut venir à ceste Cour, ni a autre par la santé de son corps : et de ce ay. ie tesmoin2 et garant. Maintenant doit le garant dire, le le vy, et ouy, et suis prest d’é faire l’esgard de la Cour. La secode exoine, et la tierce doiuent ainsi estre faites : mais ce y doit estre adiousté, de quoy il s’est autrefois fait exoiner.

L’en doit sçauoir qu’en vne querelle ne peut auoir plus de trois exoines3 de mal resseant.


1

Mal resseant.

Qul est appelé en droict, morbus sonticus, id est, quicunque rei agendae impedimento est-e et inuetis litigatoribus et iudice diem differt.


2

Tesmoin et garant.

Ceste exoine doit etre affermée par le serment de celuy qui l’apporte, et verifie par le serment de celuy qui l’enuoye, comme l’exoine de voye de Cour et n’est plus en vsage que l’exoineur mene un tesmoin a nec luy.


3

Trois exoines.

En bref de nouuelle dessaisine on ne peut auoir qu’vne exoine de mal resseant : comme il a esté dit au ti. dudit bref, et en cas de partie d’héritage : comme aussi il a esté dit au ti. De parties d’héritage.