Si vous souhaitez signaler des coquilles dans ce passage, vous pouvez écrire à Morgane Pica (ingénieure d'étude du projet), en précisant l'URL et le titre du passage.


Ladite Coustume au chapitre De veuë.

V Euë doit estre assise par le Sergent en certain lieu, et à certain iour, et à certaine heure. Il y a diuerses heures en quoy est accoustumé de tenir veuës. La premiere est au matin : et en icelle doyuent les parties, le sergent qui doit la veuë tenir, et ceux qui doyuent estre aux veuës, venir à soleil leuant, et attendre iusques à Prime, se mestier en est. Se la veuë fut assise au ma tin, ce luy qui ne viendra dedans Prime doit estre tenu pour defaillant. Vne autre terme de veué est à Prime : et lors doit-on attendre iusques à Tierce. se mestier est. L’autre est assise à Tierce, et lors doit-on attendre iusques à Nonne. L’autre est assise à Nonne, et lors doit on attendre iusques aux vespres. C’est iusques à la moitié du temps qui est entre Nonne et soleil couchant. L’autre est assise à Vespres, et lors doit on attendre iusques à soleil couchant. Et qui aux termes que nous auons nomez ne viendra aux veuës, selon qu’elles seront asçises, il doit estre tenu pour defaillant, et l’amender. Et si doit l’en sçauoir que le terme doit estre mis à comparoir à l’eglise de la parroisse où la veuë doit estre tenue, ou autre lieu qui soit nommé par nom, et qui soit plus pres de la chose qui doit estre veuë.

1
1

ADDITIO.

Ceste manière de departir les heures du iour par Prime, Tierce, etc. approche de l’vsage Romain dont parleMartial , prima salutantes atque altera continet hora.
Exercet raucos tertia Causiditos. In quintam varios exercet Roma labores.
Sexta quies lasdis, sepiima finis erit. Et que sequuntur. De die autem naturali et ciuili vide post Censorium et Matrobium. D. And.Tiraq . in 8 i glo. xi. in tract. retra. sung. et loan. Brechail in l. 4. 8. cujusque diei maxima pars horarum et septem primarum diti non supremarum. ff. de verb. et rer. signif. Vbi doctisime, vi omnia solet, vtriusque diei rationem et discrimen explicat.