Si vous souhaitez signaler des coquilles dans ce passage, vous pouvez écrire à Morgane Pica (ingénieure d'étude du projet), en précisant l'URL et le titre du passage.
Loys xij. 1510.
I Tem qu’à executer ladite torture le Greffier sera present qui escrira les nos des Sergens, et autres presens, la forme et matière de ladite question, et la quantite de l’eau1 qu’on aura baillee audit prisonnier, et par quantesfois : la reiteration de torture, s’’aucune en y a, les interrogatoires3 et responses, auec la perseuerance du prisonnier, sa constance ou variation4 Et le lendemain de la question sera de rechef interrogue ledit prisonnier hors du lieu où il aura eu ladite torture, pour voir sa perseuérance5. Et doit le tout estre escrit par le Greffier.
La quantité de l’eau.
Car le iour qu’aucun doit estre mis en la torture, on ne luy doit donner à manger ny à boire deuant la torture, de peur que le corps par la viande ne soit troublé en la torture. Boius.1
ADDITIO.
Hoc etiam ita cautum fuit vomitionis euitandae gratia chanc enim concitant vehementer motus, et quecunque vel grauiore mole ventriculum onerant, si Galeno credimus.
Les interrogatoires.
La question doit estre executee sans suggerer au prisonnier le cas pour lequel il est detenu, ne les qualitez indices et presomptions d’iceluy : ains doit estre seulement enquis que c’est du faict pour lequel il est prisonnier, sans luy faire interrogatoires d’aucun faict en particulier. Voyez cy dessus au titre De l’examen de bouche.
Sa constance ou variation.
Nam ex fermone, et ex eo qua quis contantia, qua trepidatioue quid diceret, quedam ad illuminandam veritatem in lucem emergunt.
Sa perseuerance.
Combien que l’accusé ne persiste en sa confession, toutesfois on y a esgard et est bonne, pourueu qu’elle soit conformée par indices resultans du procez, Partant il ne profite de rien à l’accusé de la reuoquer hors les tourmens : car elle est irreuocable, selon l’opinion deBald . in l. non hoc. c. ande legit. Toutesfois Papon dit que si le questionné confesse en la torture, et le lendemain il denie, pour auoir la constante confession, il peut estre remis à la question, et qu’ainsi a esté souuent iugé par plusieurs arrests : voire qu’il y peut estre mis iusques à trois fois, et sans nouueaux in dices : Et si apres la première confession, il denie par deux fois és autres questions, on le doit laisser aller : car par là il s’est asseuré contre sa première confession.